INFORMACIJA TĖVAMS

STEAM pasaulis“ darželyje labai svarbu sveika ir subalansuota mityba. Dėl to maisto tiekėjas pasirinktas kruopščiai ir atsakingai. 

 

Papildoma informacija:

  • Maitinimo galima neužsakyti, o maistą atsinešti iš namų. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad iš namų atsineštas maistas turi atitikti sveikos mitybos reikalavimus, nes darželyje vaikai pratinami prie sveikos mitybos principų.
  • Jei dėl ligos ar kitų priežasčių vaikas neatvyks į darželį, apie tai būtina pranešti iki 8:00 val. Tokiu atveju maistas nebus užsakomas ir už jį mokėti nereikės.

Į ikimokyklines grupes priimami 1 – 6 metų vaikai.
Veikia „Smalsučių” (1 – 3 m.) ir „Steamukų” grupės (3 – 6 m.).

Į priešmokyklinę grupę priimami 6-7 metų vaikai.

Reikalingi dokumentai:

  • Užpildytas ir pasirašytas prašymas
  • Pasirašyta ikimokyklinio ugdymo sutartis
  • Vaiko gimimo liudijimo kopija
  • Gydytojo pažyma

 

Reikalingi daiktai:

  • Sauskelnės (jei naudojamos)
  • Seilinukas (jei naudojamas)
  • Kambarinė avalynė
  • Sportinė avalynė ir laisva, nevaržanti apranga fiziniam lavinimui
  • Papildomas rūbų ir apatinių komplektas
  • Pižama
  • Nuo lietaus apsauganti apranga ir neperšlampanti/guminė avalynė. Esant saugioms sąlygomis kasdien keliaujame į lauką. Todėl svarbu turėti tinkamą aprangą.
Preliminarus laikasVeiklaVietaTikslas
7:30 – 9:00Smalsumas ir įdomybėsGrupė ar menų laboratorijaLaikas skiriamas įvairiems ritualams bei individualiems pokalbiams
    
9:00 – 9:30PusryčiaiGrupėLaikas neformaliam bendravimui
9:30 – 10:00Rytinis susitikimasHipotezių stotelėPradedami tyrimai, orientuojamasi į kasdienę veiklą
10:00 – 11:00Tyrinėjimo nuotykiaiTyrimų zonosVaikai įtraukiami į veiklas, kurios padeda atlikti eksperimentus
11:00 – 12:00Tyrinėjimo įdomybėsGrupė/laukasVaikai įtraukiami į veiklas, kurios padeda atlikti eksperimentus
12:00 – 12:30PietūsGrupė/laukasLaikas neformaliam bendravimui
12:30 – 13:00Pasiruošimas mieguiGrupėNeformalus bendravimas
13:00 – 15:00MiegasPoilsio zonaGalimybė klausytis ramaus pasakojimo, poezijos, muzikos ir pailsėti
15:15 – 15:45PavakariaiGrupė/laukasNeformalus bendravimas
16:00 – 17:00Smalsumas ir įdomybės

Laukas

arba tyrimo zonos

Vaikai tęsia rytinę veiklą ir išbando papildomas hipotezes
17:00 – 18:00Laisvas žaidimas, išvykimas namoLaukas/grupėPrailginta grupė. Neformalus bendravimas, individualūs pokalbiai

Pirmosios vaiko dienos darželyje – naujas ir jaudinantis įvykis ir pačiam mažyliui, ir jo tėvams. Neretai šis gyvenimo pokytis daugiau neramina tėčius ir mamas, o ne patį įvykio herojų. Bijome to, ko nežinome, iš čia kyla didžiausias tėvų nerimas ir daugybė klausimų.

Atsisveikinimas darželyje adaptacijos laikotarpiu – kaip padėti sau ir vaikui?

TRUMPAS ATSISVEIKINIMAS

Kas padeda?

• Vaiko neskubinimas.
• Atsisveikinimas vieną kartą, trumpai.
• Greitas išėjimas iš patalpos.

Kas apsunkina?

• Atsisveikinimas keletą kartų: vaikas gali galvoti, jog tėvai abejoja dėl jo gerovės ir galbūt visgi pasiims jį.
• Ilgi pokalbiai prieš įeinant į grupę.
• Stovėjimas ir vaiko stebėjimas.

RITMAS

Kas padeda?

• Susitarimas su vaiku dėl atsisveikinimo formos, pavyzdžiui: bučkis, žaibas ir tada į grupę.
• Vaiko atvedimas kasdien, tuo pačiu metu ir idealu, jeigu kasdien vaiką atvestų tas pats žmogus.
• Tvirta tėvų motyvacija laikytis numatyto plano. Pavyzdžiui, šiandien vaiką palikti dviems valandoms.

Kas apsunkina?

• Chaosas, kai tėvai skubėdami nutraukia atsisveikinimo ritualą.

PALAIKANTYS ŽODŽIAI

Kas padeda?

• Tėvų šypsena, nuotaikingas balsas.
• Palaikantys žodžiai, pavyzdžiui: ,,smagių žaidimų“, ,,linksmai praleisk dieną“– vaikas turi gauti patvirtinimą, kad darželis yra saugi ir maloni vieta.
• Pokalbis apie tai, kas vaiko laukia darželyje ir, jog kartais gali būti liūdna, tačiau išsakius šiuos jausmus tėvams, auklėtojoms tampa lengviau.

Kas apsunkina?

• Apgailestavimas. Pavyzdžiui: man labai gaila, bet turiu eiti – palikimą darželyje vaikas gali suvokti kaip bausmę už tam tikrą savo elgesį arba tai, jog darželis nėra saugi vieta, nes net tėvams gaila jį čia palikti.
• Perdėtas optimizmas prieš vedant vaiką į darželį – susidūręs su realybe vaikas sutrinka supratęs, jog darželyje ne visada yra tik smagu.
• Paguoda. Pavyzdžiui: nebijok, vaikas supranta, jog visgi yra ko bijoti.

EMOCINIS PALAIKYMAS

Kas padeda?

• Emociškai ir fiziškai rami tėvų reakcija į vaiko verksmą, mušimąsi, rėkimą. Tėvų nerimas persiduoda vaikui, tai skatina jo nesaugumą.
• Nuolatinis tėvų teiravimasis: kaip tu jautiesi? Skatinantis vaiką neužslėpti savo jausmų, kurie vėliau pasireikštų netinkamais būdais (pvz., agresija).

Kas apsunkina?

• Vaiko jausmų nuvertinimas, kritikavimas (pvz., vyrai neverkia).
• Bauginimas. Pavyzdžiui: jei neisi į grupę, pasiimsiu tavo meškį namo.

ATVIRUMAS

Kas padeda?

• Tėvų nuoširdumas, t. y. tiesos sakymas.
• Pažadų tesėjimas. Pavyzdžiui: ,,iškart po darbo atvažiuosiu tavęs pasiimti“.

Kas apsunkina?

• Melas. Pavyzdžiui: tik nueisiu pasiimti kelis daiktus iš mašinos ir ateisiu. Supratęs, kad mama išėjo neatsisveikinusi, vaikas tik dar labiau nuliūs, mažiau pasitikės tiek tėvais, tiek auklėtojomis.
• Išėjimas neatsisveikinus. Vaikui supratus, jog tėvų nėra, jis dar labiau jaus nerimą ar baimę.
• Nesilaikymas duoto žodžio. Pavyzdžiui: mamai prižadėjus vakare pasiimti vaiką, jį pasiima teta. Vaikas tam nebuvo nusiteikęs ir gali jaustis apgautas.

ĮĖJIMAS Į GRUPĘ

Kas padeda?

• Vaikas pats, savarankiškai įeina į grupę.

Kas apsunkina?

• Vaikas atnešamas ant rankų ir/ar perduodamas auklėtojai.

Parengta pagal Visuomenės sveikatos departamento medžiagą

Grąžinimo priežastis ir suma

Your Order

Krepšelyje nėra produktų.